Veelgestelde vragen

Bezorgen
Wat zijn de verzendkosten van mijn bestelling?

Orders met een waarde boven de € 49,- worden GRATIS verzonden.

  • Kom je onder de waarde van € 49,- dan zijn de standaard verzendkosten voor België & Nederland € 3,95
  • Shop je vanuit Duitsland dan wordt boven de € 49,- slechts € 2,95 aan verzendkosten gerekend.
  • En kom je in Duitsland onder de waarde van € 49,- dan rekenen wij standaard verzendkosten t.w.v. € 6,95
  • Voor overige landen gelden andere verzendtarieven. Deze worden tijdens het afrekenen vermeldt.
Kan ik mijn bestelling ook zelf ophalen in de winkel?

Uiteraard mag je altijd je pakket zelf op komen halen bij de winkel. Wanneer dit je voorkeur heeft dan willen wij je vragen om bij het afrekenen te kiezen voor 'Afhalen in de winkel'. Wij bellen je wanneer het voor je klaarligt.
Bestellingen die retour worden gebracht in de winkel worden als webshopbestelling verwerkt. In de winkel kan geen geld terugbetaald worden op een webshopbestelling.

Hoe ontvang ik mijn bestelling?

Wij maken gebruik van verzendzakken of dozen. Je ontvangt je bestelling via DHL en zij houden je ook op de hoogte van het bezorgmoment. Let er altijd op dat je niet zomaar een pakket aanneemt waarvan de verpakking kapot is of reeds geopend. Indien dit wel het geval is mag je het pakket retour afzender meegeven aan de bezorger. We verzoeken je wel om hierover zo snel mogelijk contact met onze klantenservice op te nemen. 

Wanneer ontvang ik mijn bestelling?

Wij zijn afhankelijk van onze bezorgpartner DHL en kunnen nooit exact aangeven wanneer je pakket bezorgd gaat worden. We hebben wel de afspraak dat de bezorgservice zich 100% inzet om het pakket op tijd af te leveren. 

Pakket ontvangen op huisadres
Plaats je voor 16.00u uur een bestelling, dan verzenden wij het die dag (van maandag t/m vrijdag). Tijdens het afronden van de bestelling kies je voor bezorging bij een DHL ServicePoint, of thuis. Ontvang je het pakket graag thuis? Geef dan aan in welk tijdvak je het pakket wilt ontvangen. Zorg dat je een geldig e-mailadres invult in de check-out, dan laat DHL het weten wanneer zij het pakket hebben ontvangen en wanneer de bezorger langskomt. Als de bezorging is ingepland, stuurt DHL je nog een bericht.
Hierin staat hoe laat de bezorger jouw pakket komt afgeven. Komt het geplande bezorgmoment niet uit? Of wil je het pakket toch liever ophalen bij een DHL ServicePoint? Vanaf de dag vóór de bezorging kan je het bezorgmoment of de locatie wijzigen. Dit doe je makkelijk en snel via track en trace of de Mijn DHL app.

Bezorger gemist?
Ben je niet thuis op de dag van bezorging? Dan probeert de bezorger je pakket af te geven bij de buren. Je ontvangt een gele kaart in de brievenbus. Hier staat op waar het pakket in de straat is afgegeven of bij welk DHL ServicePoint je het pakket de eerstvolgende werkdag kan afhalen. Wil je een ander bezorgmoment of locatie kiezen? Download de Mijn DHL app of gebruik de code op de gele kaart om een andere bezorgoptie te kiezen. Wijzigen kan op de dag waarop je de kaart ontvangt.

Pakket ophalen
Tijdens het afronden van de bestelling kies je zelf een DHL ServicePoint waar je de bestelling komt afhalen. Ligt je pakket klaar? Dan ontvang je een e-mail of bericht in de Mijn DHL app. Je pakket wordt zeven kalenderdagen voor je bewaard. Daarna gaat het automatisch retour naar Ko&Flo. Neem voor het ophalen bij een DHL ServicePoint een geldig
legitimatiebewijs mee.

Klimaatneutrale bezorging
DHL Parcel vindt verduurzaming net als Ko&Flo belangrijk. Daarom kiezen wij er samen voor de CO2-uitstoot zoveel mogelijk te verminderen. Door jouw pakket bijvoorbeeld via gasloze sorteercentra te sorteren en met elektrische busjes te bezorgen. De rest van de uitstoot compenseren we. Ga je liever voor de meest groene bezorgoptie? Laat het pakket dan afleveren bij een DHL ServicePoint in de buurt of op een plek rondom je huis.

Consumenten app Mijn DHL
Met de Mijn DHL app heb je als ontvanger elke zending zelf in de hand. Letterlijk. Want alle pakjes zijn te
volgen via track en trace, en het bezorgmoment of de locatie wijzig je last minute. Download de app in de
App Store of Google Play Store en volg meteen je eerstvolgende bestelling van Ko&Flo op de voet.

BEZORGING IN BELGIË
In België bezorgt bpost het pakket van maandag tot en met zaterdag. Het is mogelijk het bezorgmoment of de
locatie te wijzigen tot en met de dag vóór de geplande bezorging.

Ben je niet thuis? Dan ontvang je een kaart in de bus. Hier staat op waar het pakket in de straat is afgegeven of lees je het adres van het afhaalpunt. Je kan het pakket de volgende dag ophalen bij een bpost postkantoor of postpunt bij jou in de buurt. Het is ook mogelijk online een tweede bezorgpoging te boeken. Daarnaast kan je een tweede bezorgpoging aanvragen via de klantenservice van bpost.

Heb je gratis je bezorgvoorkeuren bij bpost geregistreerd? Dan volgt de bezorger deze voorkeur op.